Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Contentmarketing voor B2B.
Dé trend van 2019?

Geschreven door Menno van der Lubbe o 12 juni 2019

Content Marketing kan bedrijven tijdens het zoeken naar nieuwe klanten een toegevoegde waarde geven. Een bedrijf dat dit op een uniek manier doet, behaalt betere resultaten. Productinformatie of referenties op de website plaatsen is tegenwoordig niet overtuigend genoeg. Maar relevante informatie op het juiste moment aan een specifieke groep mensen tonen blijft voor velen een grote uitdaging. Ieder zelf respecterend bedrijf is tegenwoordig vindbaar online. Het is helaas niet genoeg om op te vallen tussen de grote hoeveelheid aan informatie op het internet. Met unieke en relevante informatie kan je een relatie opbouwen met jouw klanten.

Leadgenerator

B2B marketing is het ondergeschoven kindje in vakjargon. B2B-organisaties zijn vergeten dat op dit gebied veel te leren is en een meer volwassen kijk op zakendoen nodig is om te winnen of zelfs om te blijven bestaan. Over het algemeen zijn het bedrijven die een onderscheidend vermogen hebben die doelstellingen overschrijden en zelf als veel aan informatie delen doen. Steeds vaker wordt in de zakelijke markt content marketing ingezet om new business te genereren. Veel organisaties vinden het moeilijk om unieke content met relevante informatie uit de markt of van nieuw te lanceren product via diverse verkoopkanalen en social te plaatsen.

Contentmarketing

Nu blijkt ook uit cijfers dat het inzetten van content verrijking in de B2B sector van groot belang is geworden. Online Marketing en sales georiënteerde organisaties zijn hier koploper in. Zij begrijpen het goed en beleven ook een transitie in de wijze van het aanbieden van diensten en producten online. Van een ware kentering in de communicatiewijze van dit soort bedrijven kan je niet spreken maar er is wel degelijk iets aan het opkomen.Doe jij als bedrijf genoeg aan content marketing? Dan genereer je vast meer leads buiten je eigen doelgroep als eerder. Vele bedrijven hebben met een marketing medewerker of een social media expert een waar content-kanon in huis. Uiteindelijk gaat het erom dat deze functies ook serieus worden genomen en goed moeten worden begeleid. Dit leidt tot een effectieve manier van content verrijking en resultaatgerichtheid bij afdelingen waar tot nu toe niet aan termen als targets of sales werd gedacht. Met onderscheidend vermogen kunnen jouw medewerkers het verschil maken op het gebied van content marketing. Vaak zijn er verborgen talenten bij medewerker te vinden als het gaat om skills als content creatie. Vraag eens op jouw afdeling wie er goed is met Photoshop of het leuk vind om te schrijven. Het zal resulteren in meer gedrevenheid, betrokkenheid, kennisoverdracht en uiteindelijk ook omzet.

Crossmediaal

Als je bedrijf gebruik maakt van diverse verkoopkanalen en communicatiekanalen maar te weinig content creëert, kan je spreken van; kans gemist! Het verspreiden van content wat als origineel en relevant beschouwd kan worden is waardevol om te delen als social posts, tijdens events, in e-mail marketing, met blogs en zelf in een infographics. Bij het starten van lead-generatie door middel van content verrijking zijn er opvallend veel manieren om je te helpen. Buiten het feit dat het gaat om onderscheidend vermogen in unieke tekst en beeld te communiceren aan een bepaalde doelgroep is het net zo belangrijk om je eigen mensen te stimuleren op deze manier te laten denken en naar de toekomst toe veel meer tijd en aandacht aan te laten besteden.

Tips en know how’s

Gepersonaliseerde content per klant schrijven is dé trend van 2019
Het gebruik maken van eigen klant-data wordt steeds hoger gewaardeerd
Goed presterende organisaties die effectief zijn in lead-generatie, zetten steeds vaker content marketing in

Meer weten over Content Marketing of -verrijking? Neem contact op met Menno van der Lubbe

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.