Blog

gratis seo scan

Gratis Webscan

Gratis SEO Webscan aanvragen

Benieuwd naar de status van jouw website?

Zoekmachines zoals Google gebruiken computeralgoritmes om jouw website te scannen. Zo weet Google waar jouw webshop of site over gaat. Het gebruik van H1 headers, alt-teksten in afbeeldingen en meta omschrijvingen zijn essentieel om goed vindbaar te zijn.

Maar hoe weet je of alles goed staat? Hoe weet je dat alles zo ingericht staat dat alle on- en off-page SEO factoren meetellen voor je ranking.  Door een gratis webscan uit te voeren bij Menno Media reviewen wij jouw webshop of website om te analyseren hoe jij er nu voor staat. Zie het als een nul-meting. Een beginpunt voor een vernieuwde online marketing strategie, zodat je niet alléén goed vindbaar bent maar ook blijft. Benieuwd hoe wij dit doen? Vraag dan nu onze gratis SEO webscan aan.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Hoe werkt een SEO scan?

SEO bestaat uit verschillende technieken en factoren. In principe kunnen we als SEO experts en specialisten aan meer dan 200 verschillende knoppen draaien om een hogere ranking in Google te bereiken. Aan welke knoppen precies gedraaid moeten worden, bepalen wij met de gratis SEO webscan van Menno Media.

Inzicht

Met de SEO webscan maken wij inzichtelijk hoe je website er op dit moment voor staat. Zie het als een SEO audit, een kritisch onderzoek naar je bedrijfsvoering op het gebied van zoekmachine marketing. Aan de hand van deze online audit weten wij precies welke stappen we kunnen ondernemen om je website beter in de organische resultaten van Google te krijgen.

Je ontvangt een helder overzicht van de huidige status van je website. Dit doen wij door naar de on- en off-page factoren van je website te kijken.

Document

Afhankelijk van jouw website, inzet en doelstellingen bekijken we welke factoren we wel of niet meenemen. Onze SEO webscan is niet bedoeld als afschrikmiddel. We kunnen wel meerdere SEO scans samenvoegen en één gigantisch document aan je opleveren met honderden factoren waarmee jij aan de slag moet om te kunnen groeien. We kunnen het ook zo moeilijk maken dat je direct denkt; laat maar, ik geef het op! Of dat je direct denkt; ik huur jullie als SEO specialist in en besteed mijn SEO uit aan jullie als bureau.

Allemaal leuk en aardig.. natuurlijk hopen wij dat wij voor veel mooie klanten aan de slag mogen. Maar wij werken liever met jou samen. Waar zitten knelpunten volgens jou? Waar kun en wil je op groeien? Met de SEO webscan brengen wij deze kansen en verbeterpunten in kaart.

Aanvullend daarop kijken we uiteraard naar relevante SEO factoren. Maar om je een goede indicatie te geven, zetten we hieronder de meest belangrijke factoren uiteen.

Waar wij op gaan letten in de webscan:

On-Page Factoren

Denk hierbij aan titels (headings) en meta-descriptions.

Daarnaast is gebruiksvriendelijkheid van je website een belangrijk onderdeel van SEO. Heeft je website een lange laadtijd, dan is de kans groot dat bezoekers het geduld niet hebben om je website te laten laden. Gevolg: zij gaan weg, jouw bounce-rate gaat omhoog en je daalt in de organische resultaten van Google of Bing.

Als deze factoren op een goede manier worden ingezet, zal je snel resultaten zien.

Off-Page Factoren

Linkbuilding

  • De populariteit van de website die linkt
  • Relatie tussen de websites
  • De ankertekst die gebruikt wordt
  • De betrouwbaarheid van de ‘linked’ site
  • Het nummer van andere links op de site die ‘linked’
  • Het aantal verschillende bronnen
  • Het tempo waarin de links verschijnen

Jouw merk

  • Zorg ervoor dat jouw product erkenning krijgt
  • Klantenservice – Wat doe je wel en niet?
  • Focus op de intentie van de zoekers/ prospects

Waar wordt nog meer opgelet bij een SEO webscan

Binnen zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt onderscheid gemaakt tussen on-page SEO factoren en off-page SEO factoren. Een On-page factor is bijvoorbeeld de content die je ziet. Off-page factoren zijn technischer van aard.

Hoe weet je dus zeker dat alles op jouw website goed ingesteld staat zodat je goed gevonden wordt in de zoekmachine?

Met de gratis Google SEO webscan kijken wij of er nog SEO factoren ter verbetering kunnen worden voorgedragen. Deze verbeteringen kunnen we samen oppakken, maar je kunt hier ook zelf mee aan de slag gaan.

Zo zorgen we samen voor een optimale vindbaarheid en meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid.

“Met de gratis SEO webscan brengen wij alle kansen en verbeterpunten in kaart, zodat de website online optimaal vindbaar is. Vraag nu onze gratis SEO webscan aan!”

De SEO webscan laat klanten groeien

Hoe weet je zeker dat je goed gevonden wordt en dat jouw website goed ingericht staat. Ook onze klanten liepen tegen dergelijke vragen aan en wilden samenwerken om zo meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid te genereren.

Waarom starten met de SEO Webscan?

Met de gratis SEO webscan bekijken (analyseren) wij jouw website. Staan alle on- en off-page SEO factoren goed ingesteld zodat de website goed vindbaar is in de zoekmachines. Of kunnen er nog verbeteringen worden doorgevoerd? Is de content rondom de zoekwoorden goed geschreven of missen er nog zoekwoorden?

Met de webscan brengen wij deze kansen en verbeterpunten graag voor je in kaart.

Met de gratis scan ontvang jij advies over je online marketing inzet. Vraag de webscan gratis aan. Je zit nergens aan vast!

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
remarketing

Brochure

Brochure – SEO diensten Bij Menno Media kan alles. Niks is onmogelijk. Maar om het voor iedereen transparant te houden hebben wij een tariefkaart opgemaakt

Lees verder »
Google ads winstgevend maken

ROI/ROAS Google Ads

Voordat je start met het gebruik van Google Ads is verstandig de kosten en baten helder te krijgen. Je wilt van te voren conclusies kunnen trekken over een behoorlijke periode. We hebben enkele standaard rekenvoorbeelden gebruikt om het een en ander toe te lichten.

Lees verder »
Google ads winstgevend maken

ROI/ROAS Google Ads

Google ads winstgevend maken
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

ROI en ROAS berekenen in Google Ads

Geschreven door Menno van der Lubbe op 12 juni 2019.

Voordat je start met het gebruik van Google Ads is verstandig de kosten en baten helder te krijgen. Met andere woorden; om voldoende rendement te halen moet het duidelijk zijn wat er in gaat en wat er uit komt. Je wilt van te voren conclusies kunnen trekken over een behoorlijke periode. Resultaten worden altijd beïnvloed door dalingen en stijgingen en over een langere periode zal het resultaat eerlijker zijn zodat je een beter beeld krijgt. We hebben enkele standaard rekenvoorbeelden gebruikt om het een en ander toe te lichten.

Voor alle rekenwonders zal het gesneden koek zijn, maar voor velen niet. Zijn er nog vragen na het lezen van dit artikel dan kan je contact opnemen via info@menno-media.nl

Opbrengst per conversie berekenen

Omzet, conversies en kosten zijn de drie elementen waar je de effectiviteit van Google Ads snel kan berekenen.

Kosten per conversie = totale klikkosten / aantal conversies

Gemiddelde orderwaarde per conversie = totale conversiewaarde / aantal conversies

Opbrengst per conversie = gemiddelde orderwaarde per conversie – kosten per conversie

Voorbeeld

  • In totaal hebben er 10 conversies plaats gevonden.

  • De totale conversiewaarde van de campagne bedraagt €550,-.

  • De klik kosten komen uit op €6 / 10 conversies = €6 kosten per conversie €550 / 10 conversies = €55 gemiddelde orderwaarde.

  • €55 gemiddelde orderwaarde – €6 kosten per conversie = €49,00 opbrengst per conversie

ROAS (Return on Ad Spend) berekenen

Een andere manier om te kijken of een campagne, advertentiegroep of zoekwoord voldoende oplevert is het bepalen van de opbrengst via de ROAS formule.

De formule voor het berekenen van je ROAS

ROAS = (Totale conversiewaarde – Totale kosten) / Totale kosten

Voorbeeld

  • In totaal hebben er 10 conversies plaats gevonden.
  • De totale conversiewaarde van de campagne bedraagt €550.
  • De klikkosten komen uit op €60 (€550 – €60) / €60 = 8,16666667
  • Elke €1 aan kosten levert in dit geval €8,16 op.

Dit kunnen we controleren door de kosten per conversie uit het vorige voorbeeld erbij te halen. Deze bedragen €6 per conversie. €6 * €8,16666667 = €49,00 opbrengst per conversie

Return on Ads Spend

Om de ROAS in een percentage uit te drukken kan deze vermenigvuldigd worden met 100. De ROAS bedraagt in dit geval 816%. Wanneer de ROAS meer dan €1 bedraagt, is er sprake van een positieve bijdrage aan de winst. Wanneer de ROAS lager is dan €1, zijn de kosten groter dan de opbrengst en is er sprake van verlies. Het is sinds kort mogelijk om automatisch bid management toe te laten passen door Google Ads waarbij wordt gestuurd op ROAS. Zoekwoorden die leiden tot minder resultaat worden automatisch niet gebruikt door Google Ads en zoekwoorden die leiden tot resultaat krijgen een hoger bod.

Deze biedstrategie kan toegewezen worden aan campagnes, advertentiegroepen en zelfs op zoekwoordniveau.

Nadeel

Een nadeel van het sturen op ROAS is dat hierbij alleen rekening wordt gehouden met de klikkosten en niet met de overige kosten (management kosten). Een andere formule om het rendement van je Ads campagnes te meten is op basis van Return on Investment (ROI). Hierbij worden ook de overige kosten meegenomen in de berekening.

ROI (Return on Investment) berekenen

 

Wanneer ook de bijkomende kosten worden meegenomen in de berekening moeten deze worden verdeeld over alle zoekwoorden en conversies. Het is daarom van belang eerst de winstmarge per product te berekenen.

  • Een product wordt verkocht voor €100.
  • Inkoop van het product is €50 en de bijkomende kosten (server kosten, personeelskosten, opslagkosten) komen per product uit op €20.
  • Per product levert dit €30 euro op.
  • In totaal bedraagt de marge dan €30 / €100 = 0,3 * 100 = 30%.

Wanneer de winstmarge bekend is kan de ROI berekend worden met de volgende formule:

ROI = 100%* (((Totale conversiewaarde * Winstmarge) – Totale kosten) / Totale kosten)

Dit lijkt erg op de formule voor het berekenen van de ROAS, alleen wordt de totale conversiewaarde hier vermenigvuldigd met de winstmarge.

  • De winstmarge van een product bedraagt 30%.
  • In totaal hebben er 10 conversies plaats gevonden ter waarde van €100 per order.
  • De totale conversiewaarde van de campagne bedraagt €1.000.
  • De klikkosten komen uit op €60 (€1.000 * 0,3) = €300 – €60 = €240€240 / €60 = 4 * 100% = 400%
  • De ROI van de campagne bedraagt 400%.
  • Elke €1,00 levert €4,00 op, rekening houdend met de bijkomende kosten.

Op welk niveau jij de meest bruikbare informatie verkrijgt ligt aan de indeling van jouw campagnes. Conclusies trekken op campagnes, advertentiegroepen of zoekwoorden kan je beste doen over een langere periode. Als je na het lezen van dit artikel vragen hebt over Google Ads of het berekenen van ROI of ROAS dan kan je contact opnemen met Menno van der Lubbe via info@menno-media.nl

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
ab testing 5

Content Marketing. Dé trend van 2019?

Contentmarketing voor B2B. Dé trend van 2019?

Geschreven door Menno van der Lubbe op 12 juni 2019

Content schrijven kan bedrijven tijdens het zoeken naar nieuwe klanten een toegevoegde waarde geven. Een bedrijf dat dit op een uniek manier doet, behaalt betere resultaten. Productinformatie of referenties op de website plaatsen is tegenwoordig niet overtuigend genoeg. Maar relevante informatie op het juiste moment aan een specifieke groep mensen tonen, blijft voor velen een grote uitdaging. Ieder zelfrespecterend bedrijf is tegenwoordig vindbaar online. Het is helaas niet genoeg om op te vallen tussen de grote hoeveelheid aan informatie op het internet. Met unieke en relevante informatie kan je een relatie opbouwen met jouw klanten.

Leadgenerator

B2B marketing is het ondergeschoven kindje in vakjargon. B2B-organisaties zijn vergeten dat op dit gebied veel te leren is en een meer volwassen kijk op zaken doen nodig is, om te winnen of zelfs om te blijven bestaan. Over het algemeen zijn het bedrijven die een onderscheidend vermogen hebben die doelstellingen overschrijden en zelf als zij al veel informatie delen. Steeds vaker wordt in de zakelijke markt contentmarketing ingezet om new business te genereren. Veel organisaties vinden het moeilijk om unieke content met relevante informatie uit de markt of een nieuw te lanceren product, via diverse verkoopkanalen en social, te plaatsen.

Contentmarketing

Nu blijkt ook uit cijfers dat het inzetten van content verrijking in de B2B sector van groot belang is geworden. Online marketing- en sales-georiënteerde organisaties zijn hier koploper in. Zij begrijpen het goed en beleven ook een transitie in de wijze van het aanbieden van diensten en producten, online. Van een ware kentering in de wijze van communicatie door dit soort bedrijven kan je niet spreken, maar er is wel degelijk iets aan het opkomen. Doe jij als bedrijf genoeg aan content marketing? Dan genereer je vast meer leads buiten je eigen doelgroep als eerder…
Vele bedrijven hebben met een marketingmedewerker of een (social) media-expert die als een waar content-kanon fungeert, in huis. Uiteindelijk gaat het erom dat deze functies ook serieus worden genomen en goed moeten worden begeleid. Dit leidt tot een effectieve manier van contentverrijking en resultaatgerichtheid bij afdelingen waar tot nu toe, niet aan termen als targets of sales werd gedacht.

Met onderscheidend vermogen kunnen jouw medewerkers het verschil maken op het gebied van content marketing. Vaak zijn er verborgen talenten bij medewerker te vinden als het gaat om ‘skills’ als contentcreatie.
– Idee! Vraag eens op jouw afdeling wie er goed is met Photoshop of het leuk vindt om te schrijven. Het zal resulteren in meer gedrevenheid, betrokkenheid, kennisoverdracht en uiteindelijk ook groei , effectiviteit, rendement en tot slot meer omzet.

Crossmediaal

Als jouw bedrijf gebruik maakt van diverse verkoopkanalen en communicatiekanalen maar te weinig content creëert, kan je spreken van een kans gemist.

Het verspreiden van content ,wat als origineel en relevant beschouwd kan worden, is waardevol om te delen. Zoals social media posts, interactie met jouw doelgroep tijdens (b2b) events, in e-mail marketing en met unieke, relevante blogs. Zelfs in een infographics!

Bij het starten van lead-generatie door middel van content verrijking, zijn er opvallend veel manieren om je te helpen. Buiten het feit dat het gaat om onderscheidend vermogen in unieke tekst en beeld te communiceren aan een bepaalde doelgroep, is het net zo belangrijk om je eigen mensen te stimuleren op deze manier te laten denken.

Naar de toekomst toe zou ik voorstellen veel meer tijd en aandacht eraan te laten besteden.

Meer weten over contentmarketing of verrijking? Neem contact op!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
remarketing

Brochure

Brochure – SEO diensten Bij Menno Media kan alles. Niks is onmogelijk. Maar om het voor iedereen transparant te houden hebben wij een tariefkaart opgemaakt

Lees verder »
gratis seo scan

Gratis Webscan

Gratis SEO Webscan aanvragen Benieuwd naar de status van jouw website? Zoekmachines zoals Google gebruiken computeralgoritmes om jouw website te scannen. Zo weet Google waar

Lees verder »
Google ads winstgevend maken

ROI/ROAS Google Ads

Voordat je start met het gebruik van Google Ads is verstandig de kosten en baten helder te krijgen. Je wilt van te voren conclusies kunnen trekken over een behoorlijke periode. We hebben enkele standaard rekenvoorbeelden gebruikt om het een en ander toe te lichten.

Lees verder »