Contentmarketing voor B2B. Dé trend van 2019?

Geschreven door Menno van der Lubbe op 12 juni 2019

Content schrijven kan bedrijven tijdens het zoeken naar nieuwe klanten een toegevoegde waarde geven. Een bedrijf dat dit op een uniek manier doet, behaalt betere resultaten. Productinformatie of referenties op de website plaatsen is tegenwoordig niet overtuigend genoeg. Maar relevante informatie op het juiste moment aan een specifieke groep mensen tonen, blijft voor velen een grote uitdaging. Ieder zelfrespecterend bedrijf is tegenwoordig vindbaar online. Het is helaas niet genoeg om op te vallen tussen de grote hoeveelheid aan informatie op het internet. Met unieke en relevante informatie kan je een relatie opbouwen met jouw klanten.

Leadgenerator

B2B marketing is het ondergeschoven kindje in vakjargon. B2B-organisaties zijn vergeten dat op dit gebied veel te leren is en een meer volwassen kijk op zaken doen nodig is, om te winnen of zelfs om te blijven bestaan. Over het algemeen zijn het bedrijven die een onderscheidend vermogen hebben die doelstellingen overschrijden en zelf als zij al veel informatie delen. Steeds vaker wordt in de zakelijke markt contentmarketing ingezet om new business te genereren. Veel organisaties vinden het moeilijk om unieke content met relevante informatie uit de markt of een nieuw te lanceren product, via diverse verkoopkanalen en social, te plaatsen.

Contentmarketing

Nu blijkt ook uit cijfers dat het inzetten van content verrijking in de B2B sector van groot belang is geworden. Online marketing- en sales-georiënteerde organisaties zijn hier koploper in. Zij begrijpen het goed en beleven ook een transitie in de wijze van het aanbieden van diensten en producten, online. Van een ware kentering in de wijze van communicatie door dit soort bedrijven kan je niet spreken, maar er is wel degelijk iets aan het opkomen. Doe jij als bedrijf genoeg aan content marketing? Dan genereer je vast meer leads buiten je eigen doelgroep als eerder…
Vele bedrijven hebben met een marketingmedewerker of een (social) media-expert die als een waar content-kanon fungeert, in huis. Uiteindelijk gaat het erom dat deze functies ook serieus worden genomen en goed moeten worden begeleid. Dit leidt tot een effectieve manier van contentverrijking en resultaatgerichtheid bij afdelingen waar tot nu toe, niet aan termen als targets of sales werd gedacht.

Met onderscheidend vermogen kunnen jouw medewerkers het verschil maken op het gebied van content marketing. Vaak zijn er verborgen talenten bij medewerker te vinden als het gaat om ‘skills’ als contentcreatie.
– Idee! Vraag eens op jouw afdeling wie er goed is met Photoshop of het leuk vindt om te schrijven. Het zal resulteren in meer gedrevenheid, betrokkenheid, kennisoverdracht en uiteindelijk ook groei , effectiviteit, rendement en tot slot meer omzet.

Crossmediaal

Als jouw bedrijf gebruik maakt van diverse verkoopkanalen en communicatiekanalen maar te weinig content creëert, kan je spreken van een kans gemist.

Het verspreiden van content ,wat als origineel en relevant beschouwd kan worden, is waardevol om te delen. Zoals social media posts, interactie met jouw doelgroep tijdens (b2b) events, in e-mail marketing en met unieke, relevante blogs. Zelfs in een infographics!

Bij het starten van lead-generatie door middel van content verrijking, zijn er opvallend veel manieren om je te helpen. Buiten het feit dat het gaat om onderscheidend vermogen in unieke tekst en beeld te communiceren aan een bepaalde doelgroep, is het net zo belangrijk om je eigen mensen te stimuleren op deze manier te laten denken.

Naar de toekomst toe zou ik voorstellen veel meer tijd en aandacht eraan te laten besteden.

Meer weten over contentmarketing of verrijking? Neem contact op!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

1 gedachte op “Content Marketing. Dé trend van 2019?”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.