Gratis SEO Webscan aanvragen

Benieuwd naar de status van jouw website?

Zoekmachines zoals Google gebruiken computeralgoritmes om jouw website te scannen. Zo weet Google waar jouw webshop of site over gaat. Het gebruik van H1 headers, alt-teksten in afbeeldingen en meta omschrijvingen zijn essentieel om goed vindbaar te zijn.

Maar hoe weet je of alles goed staat? Hoe weet je dat alles zo ingericht staat dat alle on- en off-page SEO factoren meetellen voor je ranking.  Door een gratis webscan uit te voeren bij Menno Media reviewen wij jouw webshop of website om te analyseren hoe jij er nu voor staat. Zie het als een nul-meting. Een beginpunt voor een vernieuwde online marketing strategie, zodat je niet alléén goed vindbaar bent maar ook blijft. Benieuwd hoe wij dit doen? Vraag dan nu onze gratis SEO webscan aan.

Hoe werkt een SEO scan?

SEO bestaat uit verschillende technieken en factoren. In principe kunnen we als SEO experts en specialisten aan meer dan 200 verschillende knoppen draaien om een hogere ranking in Google te bereiken. Aan welke knoppen precies gedraaid moeten worden, bepalen wij met de gratis SEO webscan van Menno Media.

Inzicht

Met de SEO webscan maken wij inzichtelijk hoe je website er op dit moment voor staat. Zie het als een SEO audit, een kritisch onderzoek naar je bedrijfsvoering op het gebied van zoekmachine marketing. Aan de hand van deze online audit weten wij precies welke stappen we kunnen ondernemen om je website beter in de organische resultaten van Google te krijgen.

Je ontvangt een helder overzicht van de huidige status van je website. Dit doen wij door naar de on- en off-page factoren van je website te kijken.

Document

Afhankelijk van jouw website, inzet en doelstellingen bekijken we welke factoren we wel of niet meenemen. Onze SEO webscan is niet bedoeld als afschrikmiddel. We kunnen wel meerdere SEO scans samenvoegen en één gigantisch document aan je opleveren met honderden factoren waarmee jij aan de slag moet om te kunnen groeien. We kunnen het ook zo moeilijk maken dat je direct denkt; laat maar, ik geef het op! Of dat je direct denkt; ik huur jullie als SEO specialist in en besteed mijn SEO uit aan jullie als bureau.

Allemaal leuk en aardig.. natuurlijk hopen wij dat wij voor veel mooie klanten aan de slag mogen. Maar wij werken liever met jou samen. Waar zitten knelpunten volgens jou? Waar kun en wil je op groeien? Met de SEO webscan brengen wij deze kansen en verbeterpunten in kaart.

Aanvullend daarop kijken we uiteraard naar relevante SEO factoren. Maar om je een goede indicatie te geven, zetten we hieronder de meest belangrijke factoren uiteen.

Waar wij op gaan letten in de webscan:

On-Page Factoren

Denk hierbij aan titels (headings) en meta-descriptions.

Daarnaast is gebruiksvriendelijkheid van je website een belangrijk onderdeel van SEO. Heeft je website een lange laadtijd, dan is de kans groot dat bezoekers het geduld niet hebben om je website te laten laden. Gevolg: zij gaan weg, jouw bounce-rate gaat omhoog en je daalt in de organische resultaten van Google of Bing.

Als deze factoren op een goede manier worden ingezet, zal je snel resultaten zien.

Off-Page Factoren

1. Linkbuilding

  • De populariteit van de website die linkt
  • Relatie tussen de websites
  • De ankertekst die gebruikt wordt
  • De betrouwbaarheid van de ‘linked’ site
  • Het nummer van andere links op de site die ‘linked’
  • Het aantal verschillende bronnen
  • Het tempo waarin de links verschijnen

2. Jouw merk

  • Zorg ervoor dat jouw product erkenning krijgt
  • Klantenservice – Wat doe je wel en niet?
  • Focus op de intentie van de zoekers/ prospects

3. Ken jouw doelgroep en speel hier op in

 

4. Hoe ziet jouw content eruit?

 

Waar wordt nog meer opgelet bij een SEO webscan

Binnen zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt onderscheid gemaakt tussen on-page SEO factoren en off-page SEO factoren. Een On-page factor is bijvoorbeeld de content die je ziet. Off-page factoren zijn technischer van aard.

Hoe weet je dus zeker dat alles op jouw website goed ingesteld staat zodat je goed gevonden wordt in de zoekmachine?

Met de gratis Google SEO webscan kijken wij of er nog SEO factoren ter verbetering kunnen worden voorgedragen. Deze verbeteringen kunnen we samen oppakken, maar je kunt hier ook zelf mee aan de slag gaan.

Zo zorgen we samen voor een optimale vindbaarheid en meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid.

“Met de gratis SEO webscan brengen wij alle kansen en verbeterpunten in kaart, zodat de website online optimaal vindbaar is. Vraag nu onze gratis SEO webscan aan!”

De SEO webscan laat klanten groeien

Hoe weet je zeker dat je goed gevonden wordt en dat jouw website goed ingericht staat. Ook onze klanten liepen tegen dergelijke vragen aan en wilden samenwerken om zo meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid te genereren.

Waarom starten met de SEO Webscan?

Met de gratis SEO webscan bekijken (analyseren) wij jouw website. Staan alle on- en off-page SEO factoren goed ingesteld zodat de website goed vindbaar is in de zoekmachines. Of kunnen er nog verbeteringen worden doorgevoerd? Is de content rondom de zoekwoorden goed geschreven of missen er nog zoekwoorden?

Met de webscan brengen wij deze kansen en verbeterpunten graag voor je in kaart.

Met de gratis scan ontvang jij advies over je online marketing inzet. Vraag de webscan gratis aan. Je zit nergens aan vast!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Neem vrijblijvend contact met ons op!

ROI/ROAS Google Ads

Voordat je start met het gebruik van Google Ads is verstandig de kosten en baten helder te krijgen. Je wilt van te voren conclusies kunnen trekken over een behoorlijke periode. We hebben enkele standaard rekenvoorbeelden gebruikt om het een en ander toe te lichten.

Lees verder »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.